duminică, 21 iunie 2015

Dulceata din flori de tei


Despre dulceata asta nici nu-mi aduc aminte cu precizie cand am aflat prima data. Sincer. Sunt foarte multi ani, aromati de dulceturi de multe feluri, emotii si gusturi diferite. Sunt ani in care am putut sa o fac si sa surprind pe multi cu ea, sunt ani in care pur si simplu nu am avut timp, nu am prins momentul propice sa o fac si am ramas doar cu aroma in gand si o vaga senzatie pe cerul gurii. Multa lume nu suporta aroma de tei, deci aceasta dulceata nu o sa insemne nimic. Mie imi aduce un fior deosebit de cate ori o fac. Nu are textura celei de salcam pentru ca florile de tei sunt altfel, nu are aroma altor dulceturi, este ca mierea, dar in acelasi schimb te surprinde ca e usor crocanta. Se poate face si cu zahar gelifiant de la Green Sugar, daca aveti la indemana, dar de data asta am facut-o cu zahar obisnuit si cu pectina cristalizata. Precizare: La Dieta Rina puteti gusta in ziua de carbohidrati si dulceata pe un piscot, ceva, dar cu multa moderatie!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
750 g zahar
500 ml apa
30 ml zeama de lamaie proaspat stoarsa
15 g pectina cristalizata din citrice
140 g flori de tei

Cel mai migalos aspect este curatatul florilor, cu o foarfeca de preferat, lasand o codita cat mai mica de maximum 5 mm de langa inflorescenta. Dar, spre deosebire de alte dulceturi, unde te murdaresti si trebuie sa recuperezi sucul fructelor, asta este ploaie de vara. Apoi, dulceata este mult mai buna daca florile sunt foarte proaspete, nu ofilite sau uscate.


Am pus apa si zaharul la fiert pentru 15 minute, impreuna cu zeama de lamaie. Am adunat spuma cu o lingura, curatind cat mai mult siropul. In ultimele 5 minute se fierbe la foc iute, adica in clocote cam asa

Am amestecat pectina cu florile de tei cu o lingura pentru a se dispersa usor in siropul fierbinte. De regula pectina se pune odata cu sucul fructelor si cu zaharul. Aici este un pic altfel.

Am tras deoparte vasul, am  lasat sa se linisteasca clocotele si sa mai scada un pic temperatura, am adaugat florile si le-am amestecat bine in sirop. Apoi am pus din nou la fiert pentru 6-7 minute in clocote mici.


Am mai adunat cateva lingurite de spuma care s-au format si am oprit focul. Am dat deoparte sa se mai linisteasca si sa se disperseze florile in sirop, apoi am pus in borcane mici, le-am inchis si le-am asezat pentru 5-6 minute invers, pe capac, ca sa se sigileze si sa se etanseizeze bine.

Apoi le-am acoperit sa se raceasca treptat pana a doua zi. Este o dulceata mai speciala decat altele, foarte aromata si nerecomandata a se consuma in cantitati mari. O lingura din aceasta dulceata si un pahar cu apa rece este o oferta de nerefuzat intr-o dupa-amiaza de vara cand ai un musafir neasteptat.

Este ca mierea, siropul chiar iti lasa impresia asta, dar aroma este puternica.
PS Depinde de borcanele folosite, eu folosesc unele micute de 250 g la astfel de dulceturi, ies cam 5 borcanele din cantitatile mentionate.

3 comentarii:

  1. Buna,tre sa o incerc si eu,dar nu stiu de unde as putea cumpara pectina

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze ca abia acum am vazut mesajul! Eu am comandat de pe net, e adevarat ca a foat cam scumpa, dar se pune putina si ajunge ceva timp si cred ca merita pretul. Eu de aici am luat: http://www.ft-shop.ro/pectina-din-fructe-nh-500-g-sosa.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua!
    Eu fac o minunată dulceață de menta. Acolo se strecoară, și se folosește doar zeama ce rămâne după decoct. Credeti ca daca aș scoate la final florile de tei ar fi ok. Ati încercat? Multumesc

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails