sâmbătă, 6 iunie 2015

Dulceata de castraveti


Dulceata asta are un istoric mai vechi la mine in familie, doar modalitatea de preparare este noua. Mi-a placut cand eram micuta sa adun tot felul de retete uitate, care se preparau si la care s-a renuntat pentru ca a trecut moda lor. Asa s-a intamplat si cu dulceata de castraveti: au fost ani in care nu am preparat-o si ani in care mi-am adus aminte de ea si am impresionat persoane care nu auzisera de ea. De data asta am testat o modalitate mai usoara de a o prepara pentru ca mi-au venit in ajutor cei de la Green Sugar care in laboratoarele Remedia au reusit sa faca zahar gelifiant cu indice glicemic zero. Pentru ca toate produsele lor sunt stabile si nu schimba gustul alimentelor tratate termic, va dati seama ca acum unele dulceturi vor fi si la indemana celor care au probleme de sanatate si nu aveau voie sa consume astfel de bunatati! Haideti sa va arat cum se prepara aceasta dulceata cu ajutorul celor de la Green Sugar. Va asigur ca daca va faceti curaj sa o preparati, chiar si in cantitate mica, sa va testati astfel gustul, veti fi impresionati de ea. Eu o iubesc aproape la fel de mult ca pe cea de rosii sau de dovlecei!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
600 g castraveti proaspeti mici
270 g zahar gelifiant Green Sugar
50 ml  suc de lamaie proaspat stors
1 lingura de coaja de lamaie taiata fasii subtiri
200 ml apa
2-3 frunze de indrusaim sau alta planta aromata (i se mai spune si muscata parfumata)

In primul rand sa va arat zaharul gelifiant despre care v-am tot pomenit.

Castravetii se aleg din cei micuti, cat degetul aratator cel mult, cat mai proaspeti, apoi se pun in apa rece pentru o ora. Le-am taiat capetele si apoi i-am taiat in jumate pe lung si pe urma felii cam de 0,5 cm grosime. 


Am cantarit 600 g si i-am pus intr-un vas cu 200 ml apa, coaja de lamaie si 25 ml zeama de lamaie la fiert pentru 10 minute. I-am pus la scurs in sita dupa aceea si ca sa se racoreasca putin, neuitand sa opresc putina apa de la fiert.


I-am pus din nou in vas curat, am pus peste ei restul de zeama de lamaie, inca 35 ml din apa de la fiert, zaharul gelifiant, am amestecat si am pus la fiert la foc mediu pentru circa 6-7 minute din momentul in care incep sa fiarba. Se aduna spuma care se formeaza, mai putina decat la zaharul obisnuit. In ultimele 2 minute se pun frunzele de indrusaim sa dea o nota speciala acestei dulceti prin aroma lor.


Se opreste focul, se da deoparte si se lasa "sa se aseze" circa 5 minute, adica sa se opreasca fierberea.

Se pune in borcane mici, se infileteaza imediat si se pun pe capac, astfel putandu-se observa daca s-au inchis ermetic si ca sa se distribuie bucatile in tot lichidul. Dupa 10 minute cel mult se intorc borcanele si se lasa sa se raceasta treptat, eventual invelite in hartie sau prosop.

Este minunata la gust, dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, trebuie sa incercati!

Bineinteles ca este si o chestiune de gust si poate cineva care stie sa nu accepte asa usor o astfel de dulceata. Dar, daca o gusta, va fi impresionat, va garantez!

PS Nu uitati, este foarte buna si celor care au probleme cu glicemia pentru ca zaharul gelifiant de la Green Sugar are zero indice glicemic, zero calorii!

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails