luni, 1 iunie 2015

Ciorba de miel la Provocarea secreta

In luna mai la Provocarea secreta gazda a fost Claudia Vasilache, care are o casuta virtuala numita Lecturi si arome. Ea mi-a repartizat la aceasta provocarea blogul Simonei pentru a-l rasfoi. Am ales, m-am razgandit, deci cam cum fac de obicei. In final am ales o reteta care nu se potriveste la dieta mea, dar pe care am preparat-o pentru cei din familie de sarbatoarea Inaltarii Domnului. Era pacat sa nu fac poze si sa nu o pun aceasta reteta si o sa vedeti de ce. Poate parea banala, dar nu este si are un gust deosebit (asa mi s-a spus!).
Deci, nu mai pierd timp pretios si va arat cum am facut, ca poate-poate mai prindeti leurda pe piata sau in padure si o preparati daca va trezeste curiozitatea.
COMBINATII NEPERMISE LA DIETA RINA
Va trebuie pentru 4 portii generoase:
600 g carne de miel cu os
100 g morcov
50 g pastarnac radacina
50 g ceapa
50 g telina apio
1 fir de praz
2 linguri pline de orez
1/2 ardei gras
1/2 dovlecel mic (pentru ca nu e bine sa arunci legume care stau la frigider!)
100-150 g leurda
otet dupa gust
sare
piper boabe
200 g smantana
2 galbenusuri

 pentru o aroma speciala, la sfarsit
50 g frunze de leustean, marar si patrunjel tocate

Carnea cu os cu tot spalata bine am pus-o la fiert cu boabele de piper. 

Dupa ce am adunat spuma am adaugat sare si am lasat sa fiarba acoperit cam 20 de minute. Acuma, aveti optiunea sa strecurati zeama de boabe sau sa le adunati in proportie de 80% la spumuit. Apoi am adaugat morcovul, ceapa, pastarnacul, telina apio, prazul si tulpinile de la verdeata pentru infuzat tocate marunt.




Dupa ce au fiert vreo 10 minute am adaugat si orezul, ardeiul gras tocat, dovlecelul si frunzele de leurda, tocate si ele.

Dupa alte 10 minute am adaugat otetul, potrivind gustul. Amestecul de smantana si galbenusuri, frecat bine cu putina sare, l-am adus la temperatura fierturii, punand cate putin din oala lichid si amestecand rapid. Apoi, am turnat totul in oala, am pus verdeturile tocate marunt, am oprit focul si am pus capacul, lasand vasul pe aragaz, sa mai fiarba putin fara foc totul.



A iesit o ciorba grozava! Asa mi s-a spus, pentru ca la Dieta Rina amestecul de proteine - carne, smantana, ou - nu este permis. Si nici cel de proteine cu amidonuri - carne si orez. 

Dar pentru ca feedback-ul a fost foarte bun o recomand cu placere si va provoc sa o incercati!

PS Bineinteles ca puteti ajusta legumele, daca unele nu va plac sau nu le aveti la un moment dat, dar ar fi pacat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails