duminică, 17 mai 2015

Prajitura de post cu cafea


La reteta asta m-am inspirat de aici. Mie insa mi s-a parut ca fara pic de grasime ar iesi o prajitura cu o consistenta prea uscata. Si apoi, glazura am facut-o dupa gustul meu si am mai adaugat si niste fulgi de migdale ca decor si gust. Altadata o sa adaug si ceva fructe uscate in aluat de genul caise, poate prune sau altele, la inspiratie. E un dulce foarte usor de facut, mai greu o sa fie cu asteptarea, ca se coace in timp ceva mai indelungat.

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie: 
250 ml cafea tare preparata, racita si strecurata
300 g faina neagra de grau (sau integrala)
200 g zahar brun
50 g zahar brut de tip melasa (maro inchis)
50 ml ulei (dar nu de masline ca schimba gustul la prajituri)
2 linguri miere 
1/2 lingurita sare
1lingurita bicarbonat de sodiu

pentru decor
100 g ciocolata dark cu cel putin 55% cacao (fara lapte sau alte grasimi animale, ca atunci nu mai e de post)
2 linguri lapte de cocos
2 linguri ulei
2 linguri fulgi de migdale, nuca, ce va place

Am pus zaharul, din cele doua feluri, mierea, sarea intr-un bol.



Am amestecat si am adaugat cafeaua preparata, amestecand energic sa se omogenizeze si sa se topeasca zaharul. Am adaugat faina "in ploaie", amestecand cu telul mereu, ca sa se incorporeze bine. Am adaugat la sfarsit uleiul si bicarbonatul.




Am pus compozitia, ceva mai moale decat cea de chec, intr-o tava tapetata cu hartie de copt umezita si stoarsa ca sa se aseze bine compozitia. Tava este de 28X20 cm.

Am pus tava la cuptor la 170 de grade pentru o ora. Dar... dupa 35 de minute am pus un vas cu apa in cuptor, dedesubt, ca sa fie si putin abur. Am scos tava si am scos prajitura cu atentie, cu tot cu hartia de copt pe un gratar sa se raceasca.


Ciocolata cu laptele de cocos si uleiul am topit-o pe foc foarte mic si am turnat, cu ajutorul unei linguri peste toata prajitura racorita, doar vag calduta. Apoi am pus fulgi de migdale peste. 


Va place? E foarte buna la gust, nu are gustul de cacao ca negresa si cui ii place cafeaua va avea un dulce pe gustul sau.

Si o "feliuta"?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails