vineri, 28 noiembrie 2014

Rulada cu mere la Provocarea secreta


Proiectul Provocarea secreta, continua. Luna ceasta gazda primitoare este Kadia. Ea a tras la sorti si blogul repartizat luna aceasta a fost unul tare drag mie, al Mihaelei Apostu. Desi am mult mai multe retete in asteptare, am profitat de ocazie sa haladuiesc putin pe blogul ei si am ales aceasta rulada pentru ca mi s-a parut extrem de interesanta. Deci, zis si facut, am mai contribuit si eu cu o cantitate mult mai mare de mere si ceva condimente care mi s-a parut ca se potrivesc de minune. Este excelenta si pentru ca este ceva usor de facut nu aveti nici o scuza sa nu incercati. Nu are ingrediente multe, nici scumpe si faceti ceva bun pentru weekend.
Aceasta reteta ete pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru o tava 33x37 cm:
4 oua mari
120 g zahar
120 g faina
un praf de sare
vanilie
5 mere mari (1,2 kg cantarite inainte de a fi razuite)
1 lingurita rasa cu scortisoara macinata
1/2 lingurita rasa cu nucsoara macinata
2-3 linguri de zahar pudra pentru decor
5-6 linguri de gem de corcoduse productie proprie (orice gem acrisor e bun sau puteti sa nu puneti deloc)

Merele spalate, curatate de coaja, se razuiesc direct in tava pe hartia de copt (da, nu e nici o greseala!!!). Se intind merele rase uniform, usor presate, sa formeze un strat cam de  un centimetru. Se presoara scortisoara si nucsoara peste "blatul" de mere.


Se bat albusurile de la oua cu praful de sare pana se formeaza spuma. Se adauga in ploaie zaharul treptat, batand in continuare, sau mixand in cazul meu, pana se formeaza o bezea. Se adauga in doua etape galbenusurile amestecate cu vanilia si faina, amestecand cu o paleta, sa se formeze un aluat moale si pufos.

Se intinde aluatul in strat uniform peste mere. Se coace in cuptor incalzit la 160-170 de grade pe pozitia de sus pana se aureste usor bezeaua si se coace devenind putin crocanta la suprafata.


Se scoate din cuptor si cu ajutorul hartiei de copt, rasturnam blatul pe un prosop curat sau pe alta folie de hartie de copt curata si uscata. Se desprinde hartia de copt de pe stratul de mere foarte usor, se intinde gemul pe toata suprafata si cu ajutorul prosopului sau hartiei de copt rulati blatul. Lasati rulat asa pana se raceste. 

Se aranjeaza pe un platou lung si se pudreaza cu zaharul pudra. Eu am mai pus si cateva frunzulite de menta pentru decor.

Ei, nu e nimic greu si complicat si este un dulce foate bun si pufos!

Nu are cum sa nu va placa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails