duminică, 2 februarie 2014

Placinte minunate - un pic altfel


De ce sunt minunate? Pai, pentru ca sunt si o sa va convingeti singuri. Sper! Domnule, nu pot incepe de la Adam si Eva, dar oarece istoric trebuie sa fac. Promit sa nu o iau pe miriste prea mult... Deci: Placinte aproape oricine a incercat sa faca, macar cele facute de o bunica, mama, prieteni, colega sau mai stiu eu cine. Daca nu, macar a mancat cateva feluri de placinte! Ei bine, astea sunt mai deosebite putin prin procesul tehnologic. Eu am reusit, dar mai bine zis Dumnezeu mi-a scos in calea virtuala niste oameni minunati pe care altfel n-as fi avut cum sa-i cunosc in veci. Pentru ca avem pasiuni comune si pentru ca ne place sa ne jucam cu alte idei si suntem oameni curiosi, normal ca ne-am imprietenit. Virtual, deocamdata! Ei bine de la Beta Brigytte, care e acum tocmai la Amman, am invatat aceste placinte. Din pacate, nu are blog si nu puteti admira ce fac manutele ei harnice decat pe Facebook (Te sarut si te imbratisez cu drag, Beta!!!). Le-am incercat cu ce aveam eu prin casa, dar voi mai face si cu alte variante de umpluturi propuse de Beta, ca nu pot rezista tentatiei, asa de bune sunt. Acuma sa va mai spun un secret mic: Mie imi plac mult variante sarate de placinta. Nu ca pe cele dulci le refuz, dar astea sunt preferatele mele. Deci, sa trecem la fapte si sa va arat de ce sunt minunate, nu?
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie:

pentru aluat
500 g faina alba
150 ml lapte caldut
150 ml apa calduta (eu am pus minerala la temperatura camerei, vreo 22 de grade!)
1 ou
10 g drojdie uscata ( eu am pus 25 g drojdie proaspata, ca de aia aveam!)
1 lingurita cu zahar
1 lingurita rasa cu sare
35 ml ulei de masline

pentru umplutura
- ulei de masline, amestecat cu za'atar (o sa va spun eu cum il fac singurica in postarea urmatoare)
- cascaval (sau branza) si patrunjel verde tocat
- masline tocate si putin za'atar
se mai pot face cu: spanac dustuit putin cu ceapa si condimentat, cu ciuperci dustuite putin, cu praz, sau chiar dulci cu mere, dovleac.

Prin urmare, am pus faina, sarea, zaharul, drojdia si oul intr-un bol.

Am turnat apa amestecata cu laptele si am amestecat binisor. 

Apoi am pus uleiul si am framantat nitel, rupand aluatul. Nu m-am dat de ceasul mortii cu framantatul, sincer! Apoi l-am lasat la dospit in cuptorul cu microunde incalzit si oprit, pana aproape si-a dublat volumul.


Apoi am facut 14 bilute cat se poate de egale, dar pe o suprafata de pregatire bine unsa cu ulei, le-am acoperit cu folie si le-am mai lasat 10-15 minute, nu mai mult, sa se odihneasca.

Am uns o tava bine cu ulei, sa balteasca putin. Am luat fiecare biluta si am intins-o cu degetele si podul palmei, dar cu ulei pus pe suprafata si pe aluat, pana s-a format o foaie subtire. Cu cat e mai subtire, cu atat mai bine! Am pus umplutura - de exemplu za'atar - si am impaturit ca in imagini. Adica o parte se aduce spre mijloc sa acopere din umplutura, apoi ce a ramas, alaturi, iar cea care a ramas se aduce deasupra si se formeaza ca un triunghi. Daca va uitati pe Facebook si Beta va arata pasii.



Apoi se pun cu partea impaturita in jos in tava. Le-am presarat deasupra seminte ca sa le recunosc: cele cu susan sunt cascaval si patrunjel verde, cele cu susan negru sunt cu za'atar, iar cele cu mac sunt cu masline.


Se pune tava in cuptor la 200 de grade cam 5 minute la mijloc si apoi se muta mai sus si se coboara temperatura cam la 150-160 grade pentru 20-25 de minute si se rumenesc frumos.


Apoi se pun intr-un prosop de bucatarie sa se racoreasca putin.

Tare bune mai sunt calde, dar si reci.


Alta data o sa fiu mai atenta la impaturit ca sa iasa perfecte, dar mie imi plac si asa!!!


Sunt foarte pufoase si se pot face, cum am spus, cu o varietate de umpluturi, iata si dovada pufoseniei

 Sa aveti pofta!

13 comentarii:

  1. spuenti-mi, va rog, pt ziua de carbohidrati a dietei Rina (pe care o tin si eu), putem sa gatim placinta cu branza? nu se combina proteinele (branza) cu carbohidratii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o controversa pe tema asta si am rezolvat-o uitandu-ma pe site-ul original, la raspunsurile date de autoarele cartii. Deci, este in loc de prajitura la cina, o bucatica insa. Dar nu exclude ciocolata neagra, cele trei bucatele

      Ștergere
  2. Iar eu urmaresc blogul tau, in speranta ca vei face cat mai multe retete ale prietenelor virtuale ( la placinte ma refer mai ales ), cu FB nu-s tare mare prietena. Prefer postarile pe bloguri.
    Sa ai o duminica frumoasa, ca placintele-s minunate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, iubita mea. Eu am cam am ajuns dependenta de Facebook... Trebuie sa ma disciplinez mai bine si sa ajung si aici mai des.

      Ștergere
  3. Elena, cat de frumos ai explicat si cu cata rabdare ai detaliat, ca-mi vine sa ma apuc maine de framantat, zau! :) Ma bucur ca ai indragit aluatul asta, eu il folosesc si la pizza si intind blat subtire sau mai grosut, pt o pizza mai pufoasa. Te imbratisez si eu cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi de sfat, chiar ma gandeam sa-l mai folosesc si la altele aluatul. Te pup, duuuuulce!

      Ștergere
  4. daaa, fata isteata, comentez aici si uit sa semnez :)
    te pupa beta, beta brigytte

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Tare bune, Aura. Trebuie sa mai fac dar dupa o mica pauza, ca mai am niste foi Yufka de pus la treaba.

      Ștergere
  6. Elena si eu sunt fan placinte !Si fan al grupului de pe Fb. din zona Meryem, ca nu le stiu pe toate! Numai minunatii ies din mainile lor, tu esti unul dintre exemple! O sa le fac si eu, promit!
    Spor la placintit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Gela! Si eu mai fac cate ceva de la tine, ca mi-am notat, dar ocupata cum sunt si dependenta de Facebook, uit sa mai scriu ceva sau sa trec mai des.Va trebui sa fiu mai cuminte, ca sa apuc sa mai vad si eu blogurile dragi mai des!

      Ștergere
  7. Sa-mi fie ruşine ! Ma trag de urechi şi ma pun la colt ıntr-un picior. Deşi sınt prietena buna aş zice cu ''anonima'' de mai sus, ınca nu am reuşit sa-i fac placintele. Trebuie sa iau masuri cıt mai degraba. Şi cred c-o sa fac ın doua variante : subtiri şi un pic mai grosute, sa fie şi ceva pufoşenii acolo. Te felicit pentru ideea cu apa minerala. Mie ımi place sa pun negrilica peste chestii cu masline. Imi place mult şi-n combinatie cu brınza sau chiar ın trio .Le trec pe lista şi le bag mai ın fatza, ca nu se mai poate.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails