luni, 16 decembrie 2013

Pate din ficat de pui la "Provocarea secreta"

Si e venit si luna decembrie, luna aglomerata, cu multe sarbatori, evenimente si pregatiri. Dar, nu puteam sa ratez participarea la "Provocarea secreta" provocare la care ne-a invitat Ama cu ceva vreme in urma si la care am raspuns de fiecare data cu mare placere. Desi ma necajeste uneori ca cei inscrisi nu anunta din timp ca nu pot participa, placerea, surpriza si bucuria de a alege ceva pe care sa-l reinventez de pe un blog repartizat este mai mare! In aceasta luna blogul repartizat este chiar al Kadiei, gazda noastra din aceasta luna. Am ales de la ea aceasta reteta in ideea ca va fi pe masa de Craciun sau de Revelion si nu m-am inselat. Este excelenta si am fost incantata de rezultat. 
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
250 g ficat de pui proaspat
1 ceapa rosie medie
2-3 catei de usturoi zdrobiti (in functie de gust sau de marimea cateilor!)
1/2 lingurita condiment et baharat
2-3 ramurele de maghiran si de cimbru
1 lingura ulei de masline
2 linguri cubulete mici de gutuie curatate ce coaja
100 g unt
1 lingurita vin alb dulce
sare si piper proaspat macinat dupa gust
1/4 lingura zahar brun

Ficateii i-am spalat, curatat de partile albe si pus la scurs in sita.



Ceapa am taiat-o feliute subtiri si am pus-o cu usturoiul, condimentul si ramurelele de plante aromatice in lingura de ulei intr-o tigaie. Am acoperit si inabusit 2-3 minute la foc mediu spre mic, atat cat sa devina ceapa sticloasa.

Am adaugat ficateii si am acoperit din nou, lasand sa se inabuse pe ambele parti, dar sa ramana usor roze la mijloc.
Am pus cubuletele de gutuie si am mai lasat 2-3 minute sa se inabuse totul.

A, scos totul pe o farfurie, am adunat ramurelele de la plantele aromatice si am adaugat sare, piper, vinul si zaharul.

Cand inca era caldut, am pus in vasul de la mixerul vertical cu untul moale si am mixat pana a devenit cremos. Eu am lasat intentionat cu mici bucatele, sa aiba un aspect mai rustic.

Am pus totul in trei forme pe care le-am acoperit cu folie alimentara si pe care le-am lasat la frigider cateva ore. E suficient 2 ore, daca e nevoie de el mai repede.

L-am intins pe crakers sarati (cu ulei de masline am avut eu) si am mancat cu mare placere.

Este foarte bun la gust, il reglati dupa placere mai picant sau nu, este cremos si aromat.

Merita sa fie vedeta si pe o masa de sarbatoare, nu numai pentru un meniu normal.

Un comentariu:

  1. Multumesc pentru participare! Astayi voi publica parada provocarii secrete ;)
    Un An Nou fericit si petrecere frumoasa diseara de revelion!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails