luni, 7 octombrie 2013

Pak choi (Bok Choy) cu arahide si vermiceli de soia

Eu de cand am descoperit leguma asta, de origine chinezeasca m-am indragostit de ea efectiv. Este din familia verzei, dar nu are fectele neplacute uneori ale verzei. Poate fi preparata in fel si chip, dar acum va prezint aceasta varianta, care este o adaptare a mai multor idei vazute ici si colo.  Iarasi este o idee de preparare foarte rapida, cu conditia sa aveti ingredientele in camara, foarte gustoasa si parca e altceva decat suntem obisnuiti. Eu sunt intotdeauna sunt deschisa la ceva nou, pentru ca ma plictisesc cam repede. De aceea si retetele traditionale la mine sufera de fiecare data mici modificari pentru un alt gust de fiecare data. Nu uitati niciodata indemnul de a va rasfata si de a descoperi singuri gusturi noi. Eu nu fac altceva decat sa va ofer cateva idei.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru doua portii de:
3-4 buchete de pak choi (bok choy)
2 pachetele de vermicelli de soia a cate 35 g fiecare
500 ml supa de legume
3 catei de usturoi
1 lingurita ghimbir proaspat razuit
1 arde iute tocat
2 linguri ulei de arahide
100 g arahide crude
1 lingurita amidon de porumb si 2 linguri de apa
cateva picaturi de ulei de susan, la final, pe fiecare portie
1 lingura sos de peste
1 lingura sos de soia light

Buchetele de pak choi(bok choy) se spala foarte bine, ca-s crescut in sol nisipos. Se taie cotorul in asa fel incat frunzele mari sa se desfaca si miezul sa se poata spala usor sub jet de apa. Se lasa la scurs.

Se pune uleiul in tigaie adanca tip wok sau antiaderenta (cu ceramica e de prefarat) dar ceva mai adanca. Se incalzeste si se adauga usutoriul, ghimbirul si ardeiul iute.

Se lasa cateva secunde sa se incalzeasca, sa se dezvolte aroma, dar la foc mediu, apoi se adauga frunzele de pak choi (bok choy).

Se amesteca de cateva ori, sa se ofileasca frunzele, dar sa ramana crocante totusi si sa nu se arda usturoiul. Deci totul e la foc mediu. Se adauga amestecul de sos de soia si de peste si se ratoarne continutul de cateva ori.

Se adauga arahidele usor prajite in tigaie uscata. Eu le-am pus in cuptor si desi le-am urmarit atent s-au copt un pic prea mult fata de cum as fi vrut eu. Dar aroma este speciala, nu s-au ars. Deci, aveti grija la arahide!

Se amesteca bine si se lasa acoperit 2 minute sa se fiarba la foc mic. Apoi se adauga amidonul dizolvat in apa si se mai lasa un minut, amestecand mereu pana se leaga usor sosul.

Cam asa trebuie sa arate la final.

Se pune intre timp la incalzit supa. Cand e fierbinte, dar inca nu fierbe, se pune fideaua la inmuiat. Se lasa 5 minute in supa si se scurge. Asta este fideaua, asa arata pachetelele de 35 de grame si pusa la inmuiat.



Se asaza pe farfurii fideaua, cate un pachetel pentru fiecare si se imparte in doua portii si preparatul. Cum il aranjati este dupa inspiratia fiecaruia, dar fiecare sa aiba sos. Tot acum se picura uleiul de susan peste preparat, pentru o aroma mai deosebita.

Ce ziceti? Nu e mare filosofie si este foarte bun.

Nu aveti nici o scuza, cum am mai zis, se face repede si merita sa va testati propriul gust!

3 comentarii:

  1. Buna dimineata!
    Reteta pare extraordinara si o voi incerca in curand! Am o intrebare: ce fel de ulei se pune in tigaie, in prima etapa, inainte de a adauga usutoriul, ghimbirul si ardeiul iute? Uleiul de arahide sau cel de susan, ori ambele?
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Numai cel de arahide la prajit (inabusit). Scuzele mele, am editat si am precizat: uleiul de susan numai la sfarsit, cateva picaturi pentru aroma. Eu nu am din cel de gatit, ci numai din acesta care se soloseste in cantitati mici pentru aroma lui puternica de susan. O sa te incante, e foarte simplu si se face repede.

      Ștergere
    2. Va multumesc foarte mult pentru raspunsul dumneavoastra si va doresc o zi frumoasa!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails