duminică, 13 octombrie 2013

Naut cu legume si arome indiene

De pe acest site m-am mai inspirat, dupa cum v-am mai spus, il urmaresc cu placere. Aceasta reteta am remarcat-o imediat ce am vazut-o si pentru ca ador aromele indiene incerc sa-mi satisfac aceasta placere ori de cate ori pot, in doze rezonabile. Poate nu respecta in totalitate originalul gastronomiei indiene traditionale, aceasta fiind extrem de variata de la o provincie la alta, ba cred ca de la gospodarie la alta, dar este pe cat posibil foarte aproape de ce se regaseste pe taramurile Indiei. Va avertizez ca am trecut-o prin filtrul inspiratiei mele si pentru ca unul din ingredinte la noi nu se gaseste, tempeh. Este o mancare de post, cu legume care se mai gasesc, eu zic sa va faceti o placere, mai ales ca nu este din categoria celor picante.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Eu am folosit:
200g fasole verde chinezeasca (din aia cu pastai lungi, unele ajungand pana la 1 metru!)
1 vanata frumoasa, tanara (de preferat vinete japoneze, din cele mici, deschise la culoare, 2-3)
225 g varza
300 g naut fiert
1 ardei gras verde
1 ardei iute (dupa gustul fiecaruia si in functie de cat de iute e ardeiul)
240 ml lapte de cocos
2-3 frunze de curry
sare, piper proaspat macinat

pentru sos
1 ceapa
2-3 catei usturoi
1 lingura rasa de ghimbir proaspat razuit
2-3 linguri ulei
10 g pudra de curry
10 g pudra amestec chana masala
2-3 linguri apa

Legumele, condimentele si laptele de cocos folosite. Fasolea se taie cam de 10 cm, vinetele si varza bucati cu latura de 2 cm si lungimea tot de 10cm.


Vinetele se tin in apa cu sare si lamaie cel putin 15 minute.
Laptele de cocos, din cel mai fluid, fara "smantana", n-am fost foarte incantata de el, desi e din cel neindulcit.

Din ceapa, usturoi, ghimbir si apa facem cu blenderul sau mixerul vertical o pasta. Se pune intr-o tigaie antiaderenta (de preferat cu strat de ceramica) uleiul, pasta si amestecul de condimente sa se inabuse la foc mic 2-3 minute, adaugand si frunzele de curry.

Se adauga laptele de cocos si se mai lasa putin sa fiarba, cam 2 minute, la foc mediu.

Se adauga nautul fiert, ardeiul gras taiat tot asa bucati cam de dimensiunea vinetelor. Apoi am pus vinetele clatite si stoarse usor sa nu se rupa si am amestecat sa fiarba putin impreuna cam 5 minute.

Apoi am adugat fasolea oparita 1 minut mai intai si iarasi am amestecat bine continutul sa fiarba cateva clocote mici.

Am adaugat si varza.



Am pus sare, piper si un capac sa fiarba vreo cinci minute, pana sosul mai scade si legumele se patrund, dar raman crocante. Asta imi place cel mai mult la preparatul asta, ca se simt toate texturile. Iata despre ce vorbesc:

Se poate consuma ca atare sau cu ceva paine indiana pentru cine simte nevoia, poate chiar kulcha.

Este o bunatate aromata, usor picanta. Pentru cei care simt nevoia se poate aduga la masa si ceva zeama de lamaie. Eu n-am folosit, a fost ok asa.

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails