luni, 7 octombrie 2013

Gai Lan (broccoli chinezesc) cu ciuperci si garnitura de orez


Eu am pus in gradina broccoli din seminte prima oara anul asta si a iesit Gai Lan. Acest broccoli nu face inflorescente grupate si dense ci mai rare si la capatul unor tije subtiri si lungi. Gustul este asemanator, dar parca mai putin intens si vag picant. Eu mi-am zis ca tot raul spre bine si am trecut la cautat retete. Asta mi-a placut foarte mult si am tinut sa v-o arat. Este ceva nou la dieta, va rasfatati daca va plac aromele asiatice si se face repede. Ei, in 15 minute e gata totul si asta doar din cauza orezului, ca altfel ar fi fost mult mai simplu. Partea buna? Puteti face asta si cu broccoli clasic, taiat felii pe lung. Deci... incercati, da?
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru doua portii:
1 manunchi bun de Gai Lan (sau o inflorescenta frumoasa de broccoli)
2 linguri de ulei de arahide
1 lingura de ghimbir proaspat razuit
3 catei de usturoi
250 g ciuperci brune 
1 lingura sos de soya dark (cu ciuperci am avut eu)
1 lingura vin de orez
1 lingurita amidon de porumb si 2 linguri apa
1lingurita de ulei de susan
susan alb si negrru pentru decor

garnitura de orez
120 g orez basmati
putina sare
1 lingurita otet de orez

Incepem cu orezul, punand 240 ml apa la fiert cu putina sare. Cand clocoteste punem orezul, lasam sa dea doua clocote, acoperim, dam focul mic la aragaz si lasam 10 minute maxim sa fiarba. Luam capacul si ne miscam foarte repede, adaugand otetul de orez, amestecand cu o furculita usor, punem prosop de hartie dublu peste vas, punem capacul si lasam 5 minute. Asa prosopul de hartie absoarbe excesul de abur si orezul odihnindu-se absoarbe restul de lichid ramas si arata bob cu bob la sfarsit.
Acum trecem la Gai Lan. Rupem frunzele suplimentare pe care le spalam si pe ele si le folosim, adaugandu-le mai tarziu la preparat. 

Punem in tigaie adanca antiaderenta sau wok uleiul de arahide, ghimbirul si usuroiul zdrobit si tocat dar nu prea marunt si le incalzim putin, sa dezvolte aroma.

Adaugam tulpinile de Gai Lan si rasturnam continutul de 3-4 ori, doar din incheietura mainii sau cu o paleta, dar la foc iute. Adaugam ciupercile feliate si procedam la fel, rasturnand continutul ca sa se inabuse tulpinile si ciupercile.

Adaugam acum si restul frunzelor si mai intoarcem continutul de 2-3 ori.

Acum turnam sosul de soya dark si vinul de orez, amestecand tot asa de 2-3 ori nu mai mult. Legumele trebuie sa ramana crocante, doar usor ofilite si aromate.

Asta este sosul de soya folosit.

Separat dizolvam amidonul in cele doua linguri de apa si turnam in tigaie peste legume. Le amestecam putin si le dam deoparte.


Acum trecem la prezentare. Pentru orez am folosit o forma, ca sa nu fie aruncat in toata farfuria la la "impinge tava". Restul l-am grupat si am presarat seminte de susan albe pe preparat si din cele negre pe orez.

Sper sa va tenteze sa gustati pentru ca este foarte bun si aromat.
Daca vi se pare prea dens, folositi sos de soya light, dar cu atentie ca mie imi pare mai sarat decat cel dark.

Se face rapid, nu aveti nici o scuza ca sa mancati altceva, sa incercati un gust nou!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails