duminică, 6 octombrie 2013

Coronita adaptata

Pai, m-au inebunit fetele pe Facebook cu coronite. Asa, ca sa stiti, mai am doua variante pe care vreau sa la incerc, una de la Pokhas, de la care am imprumutat metoda, si una de la Meryem, care propune niste umpluturi care m-au facut curioasa. Dar, de data asta s-a nimerit sa o fac asa pentru ca aveam aluat la dispozitie, aluat foarte bun. Atunci, solutia a fost aceasta coronita speciala ca tot e ziua mea azi! Hai sa v-o arat, chiar daca e una deocamdata. Cand o sa apara celelalte variante o sa fac un sir din ele, ca sa aveti la ce pofti. La dieta jumatate ajunge, restul dati si voi cuiva drag.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
aluat ca acesta
125 g unt moale la temperatura camerei

pentru decor
1 galbenus
1 lingura iaurt
susan pentru presarat pe deasupra

Deci din acest aluat va ies 10 coronite ceva mai mici, dar va ies 8 mai maricele, dupa cum va place. Fiecare bila din aluatul dospit se intinde intr-un oval cu o lungime de cel putin 15 cm la coronitele mai mari si de 12 cm la cele mai mici. Se unge un unt moale si se taie suvite cam de 1,5 cm latime.

Se ruleaza ca in imagine, incepand dintr-un capat, in diagonala.

Se rasucesc si se strang capetele dedesubt formand un melc.

Se unge cu putin unt deasupra si se pun in tava pe hartie de copt. 

Se ung cu galbenus amestecat cu iaurt, se presoara cu susan si se coc circa 20-25 de minute in cuptor preincalzit la 180 de grade, pana se rumenesc frumos.

Ei, ce ziceti?

Sunt o bunatate si  foarte aspectuoase. Daca le vreti putin dulci, ca sa fie papate cu lapte, adaugati la aluat 70 g zahar in loc de 25 g. Si uite ce pufoase pot fi!

4 comentarii:

  1. Foarte frumoasa şi coronita, Elena. Felicitari. Eu credeam ca e vorba de celelalte, care nu se taie, de-aia-ti ziceam de tot felul de umpluturi. Dar şi pe astea a presarat o fata caşcaval şi-au ieşit spectaculos de frumoase. Cred ca o cunoşti. E vorba de Simona, fata ın carucior. Daca nu i-ai vazut ınca operele te sfatuiesc s-o faci ın cel mai scurt timp. N-o sa-ti para rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scumpa mea, cum am spus, am cam fost in criza de timp, iar pe asta am incercat-o pentru ca era tava de placinta prea mica, prea mult aluat si asta a fost inspiratia mea. Am fost incantata de rezultat si de amestecul celor doua retete, asa ca l-am aratat si aici. Dar, bineinteles ca vreau sa le fac pe cele umplute, de la tine, dar si pe celelalte de la Pokhas in viitorul apropiat. Ma uit mereu si la Simona si o admir, este persoana deosebita si cu un curaj greu de egalat.

      Ștergere
  2. La multi ani. Sa ai parte de multa sanarare si fericire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, multumesc mult de urare, draga mea! Ia de pofteste de pe aici ceva ce te incanta, ca n-am facut mare filosofie de ziua mea. Eu cu torturile suntem prieteni daca sunt facute de altii sau de mine, dar nu-s de aratat public, pentru ca la decoruri am doua maini stangi.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails