miercuri, 21 aprilie 2010

Caras cu rosii la cuptor

Cu aceasta reteta vreau sa raspund cuiva, cu care impartasesc o pasiune, pescuitul. Cititorul meu este Pescar hoinar. Am fost de curand la pescuit si am avut doua experiente diametral opuse. Una, in ton cu vremurile, cu manelizarea, a fost un dezastru. Alta, la polul opus - decenta, placuta si capturi care sa merite sa vorbesti despre ele. Cum locul nu se preta la peste mai mare, dar imi placea ambientul, m-am ales cu o "plasa" de caras. Si ce plasa! Am prins cu anexa-sot si o prietena 8 kg de caras "ca palma", cum spun pescarii. A fost placut, distractiv, nu m-am plictisit, iar vremea a fost acceptabila. Si, cel mai important, au lipsit: muzica data la maxim, ragetele, injuraturile, strigatele la progenituri, pietrele aruncate in apa, mizeria, fumul si comentariile. Adica l-am prins pe Doamna-Doamne de-un picior! Aceasta reteta se preteaza la conservare, deci este valoroasa ca se poate face usor, la cuptor, deci fara multa bataie de cap si se consuma imediat, dar si ca se poate pune in borcane si se poate pastra in camara circa 1 luna. Este chiar mai buna atunci.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
2 kg de caras (un peste din familia Ciprinidae, care este dulceag si bun la gust!)
1 ceapa frumoasa
1 lamaie
500 g rosii
100 ml suc de rosii
1 ardei gras
3 linguri otet
200 ml vin alb sec
2-3 foi de dafin
1 lingura de boabe de piper negru
4 linguri ulei
sare
1 morcov
1 lingurita cimbrisor uscat
50 ml apa (optional) 


Pestele curatat bine de intestine si "urechi", de lamelele branhiilor de fapt, spalata si sters de surplusul de apa, se sareaza si se pune intr-o tava de cuptor incapatoare, in care a fost pus uleiul. Se pune ceapa taiata rondele si cimbrisorul.










Apoi se pune morcovul taiat rondele, ardeiul gras taiat julien grosier si lamaia. Lamaia se taie felii subtiri si dupa aceea feliile in jumatati, astfel incat sa fie peste tot.










Se adauga dafinul si boabele de piper, vinul si otetul si se da la cuptor incins, dar la foc mediu sa se "coaca" pestele.










Apoi, dupa circa 20 de minute, cand legumele s-au rumenit usor, se adauga rosiile si sucul de rosii. Se da din nou la cuptor sa fiarba in acest sos tomat pestele.










Se mai adauga 50 ml vin si 50 ml apa daca este nevoie, ca sa se patrunda bine de gust si sa se formeze un sos. Aceasta operatie va dura cel putin 30 de minute la foc mediu. Nu trebuie sa fie iute focul, va scadea lichidul prea repede si pestele se va usca, in loc sa se marineze in sosul tomat.









Daca se doreste, se consuma imediat cu feliute de lamaie si verdeata.








Daca se doreste pastrarea, se vor pune in borcane bucati potrivite de peste, fara a se comprima foarte tare si se adauga din sos, cat sa acopere. Se adauga si cate 1 lingurita de ulei deasupra si se inchide ermetic borcanul, asezandu-l pe capac pana la racire.
Din pacate, nu pot sa va arat faza cu borcanele pentru ca s-a mancat tot! A fost delicios, aromat si zemos!




13 comentarii:

  1. Te cred ca a fost delicios, aromat si gustos... Arata si foarte bine ;)
    Bunicul meu era pescar.. pescuia pe Prut, dar acum, daca nu ma insel, nu prea mai e voie :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena, esti pescarita?.............nu stiam , acuma aflu.Eu nu ma dau in vant sa merg la pescuit, cu toate ca George este un impatimit in ale pescuitului ,dar imi place tare mult sa mananc peste.Unde ai pescuit,pe ce balta?
    Si George a fost sambata trecuta , tot caras a prins ............foarte bun, mie imi place , e gustos in schimb lui ii plac capturile mari.
    Te pup si seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. cu reteta asta m-ai atins tare!eu sunt nebuna dupa peste,ca dealtfel toata familia,din mosi-stramosi.si de ricare ar fi,mic ,mare,nu cunosc vreunul sa nu-mi placa!

    RăspundețiȘtergere
  4. I am not sure if I have eaten this fish before but the way it is cooked sounds very delicious.

    RăspundețiȘtergere
  5. ma bucur ca ai avut o experienta atat de placuta la pescuit.se pare ca si captura n-a fost neglijabila deloc.
    cat despre reteta,cred ca a fost foarte bun si aromat pestele astfel pregatit.se pastreaza la borcane fara conservant?pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. desi nu ma dau in vant dupa peste, facut asa, cu rosii, as manca oricand :)! bun de tot!

    RăspundețiȘtergere
  7. Olgutza, de multa vreme nu se mai poate pescui pe Prut. Dar, pe Dunare, se poate cu un permis special de la graniceri. Teoretic ar trebui si pe Prut, dar relatiile cu granicerii lor sunt ca pisica si soarecele prin gard.

    Maria, experienta neplacuta a fost pe Mogosoaia, iar cea acceptabila a fost pe Frasinet, ceva mai departe, pe Valea Argovei. Si mie imi plac mai mult capturile mari, mai ales ca peste mananc doar salau, somn, biban, crap(dar mai rar) si oceanic. Am gatul stramt si daca prind un spin, in gatul meu ramane!
    Placerea insa de a prinde peste nu are legatura cu marimea, daca am activitate, pe cei mici ii prind si, dupa ce opresc asa vreo cativa pentru pisica, restul ii eliberez.

    Alison, tare bun este asa, aromat si cu sosul care se formeaza, gustos si dulce de la morcov si de la rosii.

    Ivy is delicious. Is the carp family, but is smaller and is fresh water fish, not marine.

    Sarah, da a doua experienta a fost placuta. Si, da, se pastreaza fara conservant, pentru ca are otet, vin si lamaie, rosii fierte, iar daca se pun lingurita de ulei deasupra, saizoleze, nu are nevoie de nimic. racirea borcanelor pe capac etanseizeaza bine garnitura si este ok.

    Zazuza, mie imi place peste, dar cu amendamentul ca am probleme cu cei care au multe oase. De aceea prefer speciile care au doar coloana cu spinii aferenti, fara alte oase mici. Si pana nu de mult nu-mi placea peste cu rosii, dar este foarte bun, facu asa, scazut, in sos concentrat. Iar cui ii place, poate pune si ardei iute, sa fie un putin picant...

    O seara buna va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. bun pestele,dar eu nu manac caras,din cauza de oase,desi carnea lui e foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu... doar mai gust cate o bucatica de pe abdomen, de pofta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Vai Elena, te tzuc de 1 milion de ori ca ai dezactivat verificarea cuvintelor!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. AAAhaa! A inceput sa muste carasul!! Nu ma omor dupa el din cauza la oase. Daca imi migalesti o portie doua vin la masa.O seara placuta si multumesc pentru cuvintele frumoase scrise la mine in blog.Cami

    RăspundețiȘtergere
  12. Cami, ce nu fac ue pentru tine! Aleg si pestele de oase, pentru ca si eu patesc la fel. De aceea prefer alti pesti... Din acesta pap numai burtica, restul... pisica. Dar, ca sa vezi cat e de bun, ma sacrific si-ti trimit "par avion" o portie pentru ca-mi esti draga!
    Am dezactivat cuvintele ca nu vreau sa-ti faci nervi degeaba.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult de reteta.
    Desi sunt prins cu multe treburi zilele astea, si mai e si prohibitie la pescuit, voi ruga sotia sa incerce aceasta reteta care pare a fi o delicatesa.
    Multumesc mult pentru acest raspuns.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails