marți, 23 martie 2010

Pilaf cu urzici

Ei, am promis ca o sa va arat cum fac eu pilaful cu urzici. Il mancai ultima oara cu salata aceea grozava de conopida. El pufos, consistent si salata crocanta si fresh! O combinatie minunata. Ei, reteta nu e cine stie ce filosofie, e chiar rusinos de simpla, dar am zis sa va exemplific, sa va conving. De ce? Este o variatie foarte gustoasa a unui pilaf traditional. Este de post, gustos... N-am epuizat epitetele, dar am zis sa nu va mai plictisesc.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
200 g de orez
1/2 ceapa galbena
1/2 ceapa rosie
2 linguri ulei de masline
500 ml supa de legume
sare, piper proaspat macinat
300 g urzici proaspete (cu aproximatie, nu am cantarit farmaceutic!)
1 ardei gras sau bucati diferit colorate (ca mine, ca tot ramasesera de la salata si era pacat de ele!)
1 lingura de seminte de in prajite uscat si rasnite

Am spalat orezul si l-am pus la scurs. Am spalat pana mi s-au incretit mainile urzicile. Si le-am lasat la scurs si pe ele. Am tocat ceapa rondele subtiri si am pus-o cu uleiul, sare si piper sa se inmoaie putin intr-o tigaie antiaderenta.










Am adaugat urzicile si am amestecat de cateva ori. Am adaugat si orezul, amestecand, scuturand din cand in cand tigaia, ca orezul sa se sticleasca putin.









Se adauga ardeiul gras tocat cubulete.









Se adauga supa incalzita si se lasa sa dea in clocot. Se pune intr-un vas de dat la cuptor.









Se lasa la cuptor incins, dar foc mediu, circa 30 de minute, pana se absoarbe supa bine si se crocanteste usor orezul deasupra. Se scoate vasul, se afaneaza cu o furculita usor si se acopera, lasand putin pilaful sa se hodineasca. Ei, este obosit de-atata copt, ce e rau in asta?









Se aseaza pe farfurii si se presoara seminte de in rasnite.









Yamy! A fost asa de bun cu salata! 
Ma rog, daca nu va place salata de conopida (e treaba voastra, dar nu stiti ce pierdeti!), va faceti o alta salata cu care sa savurati acest pilaf de post.


15 comentarii:

  1. mmm,foarte bun pilaful tau,vreau si eu,dar tare-s nesuferite intepatoarele!inca nu am cules,dar le astept ,au un farmec mare,acum primavara!

    RăspundețiȘtergere
  2. In momente ca astea mi-e ciuda ca n-am nicio piata in apropiere sa-mi iau si eu urzici.. nu sunt innebunita dupa ele, recunosc, dar macar o data, de 2 ori, primavara e bine sa le consumam ;)
    Arata extraordinar pilaful.. Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alison, eu cu urzicile sunt la fel ca si cu pestele: imi plac, dar urasc sa le curat! De aceea mananc de mai putine ori decat mi-as dori... Eu fac toate operatiile cu manusi si tot am si azi urme de la ele! dar, sunt tare bune. De-abia astept sa le fac "rasol", cu usturoi... iar ai mei vor o ciorba.

    Olgutza, mie imi plac mult, dar urasca sa le manevrez, asa ca fac in ordinea placerii felurile cu urzici. Pe primul loc este acest pilaf, apoi "rasol" si ciorba, iar Piureul este pe ultimul loc. Celorlalti le place si piureul, dar mai grosier nu pasteta... Multumesc de vizita si apreciere. Merita sa-l incerci, garantat.

    RăspundețiȘtergere
  4. wow ce bun.....abia astept sa mananc si eu....felicitari merita incercat....

    RăspundețiȘtergere
  5. urzicile or fi crescand pe aici?nu cred ca n-am vazut dar sunt sigura ca pilaful asta i-ar place mult mamei mele.ii voi spune sa vina la tine pe blog in vizita poate se inspira caci ea e cel mai mare fan urzici.pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Alina, merita cu prisosinta. Eu dau o farfurie de pilaf, chiar si salata, pentru o farfurie de risotto cu fructe de mare... Ce zici, te conving? Eu as fi in castig sigur...

    Sarah, nu stiu daca sunt urzici si nici vreo planta care sa se asemene la gust. Iar Mami a ta oricand se poate inspira de aici. Ar fi cea mai mare bucurie daca cineva isi face curaj si "presteaza" sau se inspira din retetele postate de mine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Of Elena,ca imi vad ochii....o bunatate de pilaf...si ce pofta imi este de urzici....

    RăspundețiȘtergere
  8. Elena,

    De cand ne-am mutat la tara,fac urzici foarte des.
    Pana acum 7 ani nu am mancat niciodata.
    Doamne multumesc pentru acest dar divin !
    Varianta ta cu orez am salvat-o,pentru ca trebuie sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  9. uf, am lasat un comentariu aseara dar vad ca nu s-a publicat... ce minune de mancare, imi plac urzicile la nebunie dar in Austria nu se mai gasesc...

    RăspundețiȘtergere
  10. Zazuza, s-a publicat mesajul, dar tarziu, pentru ca s-a resetat serverul de la o pana de curent. Deh, Romanica noastra cea de toate zilele sau noptile... Imi pare rau ca nu gasesti urzici acolo, ca sa faci de pofta de primavara. Multumesc de vizita si, special pentru tine va urma un post cu "moanstra" mea. Un gand frumos si o saptamana frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  11. Da,ımi plac la nebunie urzicile numai ca nu au gustul celor din Romania ori mai bine zis nu au gustul urzicilor preparate de bunicuta mea odinioara..
    Va multumesc doamna Elena,

    RăspundețiȘtergere
  12. abia astept moanstra :)), multumesc frumos!! cred ca trebuie sa ii public si eu pe ai mei (baieti amandoi :D )

    RăspundețiȘtergere
  13. Edebi, niciodata nu vor avea gustul celor facute de bunici! Din pacate. Dar, o sa mai fac si rasol, ca ciorba sau piure sunt mai cunoscute retetele. Fa rost de usturoi si de urzici ca vin cu reteta. Si, te rog frumos, renunta la apelativul de politete, aici suntem toti de aceeasi varsta...

    Wine an Knives, bine ai venit pe aici si ma bucur ca-ti plac urzicile. Am fost si eu in vizita pe la tine si mi-a placut mult ce am vazut... asa ca te "urmaresc".

    Zazuza, m-am executat si am pus imagini cu monstruleata. Ei, cand vad si eu "baietii" tai? De-abia astept. Pana atunci... merg sa vad ce-ai mai gatit.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails